تولید محتوا

تولید محتوا آفلاین – کسب درآمد

زمان مطالعه: ۷ دقیقه

محتوا به چه معناست؟ تولید محتوا چیست؟ محتوا آفلاین چیست؟ چطور تولید محتوا کنیم؟ چرا به تولید محتوا نیاز داریم؟ محتوا خود را کجا نشر دهیم؟ در این مقاله قصد داریم به سوالات فوق پاسخ بدیم تا شما عزیزان هر چه بهتر با تولید محتوا آفلاین آشنا شده و کیفیت محتوا تولید شده خود را افزایش دهید.

تولید محتوا

تولید محتوا آفلاین، شغلی نو مختص عصر جدید

محتوا به چه معناست؟

محتوا بخشی مهم برای ایجاد ارتباط بین ارائه دهنده خدمات و مصرف‌کننده است. از طریق محتوا است که مردم اطلاعاتی در رابطه با ارائه دهنده خدمات پیدا کرده، از آن استفاده نموده و به آن عمل می‌کنند. برای پایخ به سؤال محتوا چیست، تعاریف مختلفی وجود دارد که در ادامه به تعریفی می‌پردازیم که به صورت کلی به مفهوم محتوا می پردازد.

محتوا اطلاعات و تجربیاتی است که با یک هدف خاص به کاربر نهایی و یا مخاطب از طریق یک کانال (برخی از رسانه‌ها به صورت صوتی، متنی یا از طریق هر یک از هنرهای مختلف) و در یک فرم خاص، ارائه می شود.

به طور مثال، محتوای پست‌‌های اینستاگرامی است که ما را می ‌خنداند، از محتوای مقاله‌ها در وب‌سایت‌‌ها  است که کسب دانش می‌کنیم، پادکست هایی که گوش می‌دهیم، ویدیو‌هایی که تماشا می‌ کنیم، کتاب‌‌های الکترونیک یا هر چیز مشابه دیگری که در دنیای دیجیتال می ‌بینیم، می ‌شنویم یا می ‌خوانیم، همه و همه مثال‌هایی از انواع مختلف محتوا هستند.

حال می خواهیم یک تعریف جامع برای محتوا بدون مثال زدن از انواع محتوا بگوییم:

هر چیزی که برای انسان قابل درک است و به طور کلی در بستر کانال‌های دیجیتال یا غیر دیجیتال قابل انتشار هستند، محتوا می‌گویند.

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا یک هنر است. این موضوع بسیار فراتر از نوشتن یک مطلب یا ضبط ویدئو یا صوت است. نوشتن، ویرایش و ایجاد یک متن مناسب بخشی از این فرآیند است.

تولید محتوا یک راه عالی برای انتقال اطلاعات به افراد در مورد محصولات و یا خدمات شما‌ است. همچنین تولید محتوا برای جذب مشتریان و حتی ایجاد یک جامعه مصرف‌کننده برای محصول یا خدمات شما یک راه عالی و فوق‌ العاده است. در نتیجه در جواب تولید محتوا چیست می‌توانیم بگوییم:

تولید محتوا یعنی خلق هر چیز قابل درک و انتشار برای سایر افراد در راستای اهداف بازاریابی.

اگر بخواهیم این تعریف را به زبان ساده تر بیان کنیم باید به این صورت بگوییم:

تولید محتوا یعنی نوشتن، طراحی، ضبط و ساخت هر چیزی که انسان‌ها می ‌توانند درکش کنند و در بسترهای مختلف قابل انتشار است، برای دستیابی به اهدافی مثل کسب درآمد (مستقیم یا غیرمستقیم)، افزایش، فروش، وفادارسازی مشتری و …

محتوا آفلاین چیست؟

اگر این اطلاعات و یا تجربیاتی که در پاراگراف قبل به آن اشاره شد را به صورتی جمع آوری کنیم که مخاطب نیازی نداشته باشد تا در زمان مقرر و مشخصی محتوا را مشاهده کند، به محتوای مذکور، محتوا آفلاین گفته می شود. چند مثال از محتوای آفلاین: مقاله‌های نوشته شده در وب‌سایت‌های مختلف، ویدیوهای از پیش تهیه شده توسط افراد مختلف، پادکست‌های صوتی و فایل‌های pdf و .doc موجود در اینترنت و …

آفلاین متضاد واژه آنلاین می باشد، آنلاین در لغت به معنی برخط بودن است، پس وقتی از کلمه آفلاین استفاده می‌کنیم به این منظور است که نیازی نیست آنلاین یا برخط باشیم. در این جا مثالی می زنیم تا معنای آفلاین به صورت دقیق تر مشخص شود.

یک کلاس مجازی را در نظر بگیرید ، اگر معلم به صورت زنده و برخط در کلاس حاضر شود و تدریس خود را به صورت آنلاین ارائه دهد، به این کلاس، کلاس آنلاین گفته می شود. حالا اگر همین معلم محتوای تدریس خود را ضبط کرده و در اختیار دانش آموزان قرار دهد تا دانش آموزان مشاهده کنند، به این محتوا ، محتوای آفلاین گفته می شود.

چطور محتوا تولید کنیم ؟

تولید محتوا

تولید محتوا خلاقانه بخشی جداناپذیر در صنعت بازاریابی دیجیتال است.

نحوه تولید محتوا بیشتر به کسب و کار شما یا نوع خدماتی که ارائه می دهید بستگی دارد. مثلا اگر شما معلمی هستید که قصد دارید دانش آموزان را به سمت خود جذب کنید تا آن‌ها به عنوان مخاطب هدف یا مشتری شما، محصولات شما (کلاس های آنلاین، آزمون های آنلاین و دوره های افلاین) را خریداری کنند، باید محتوای آموزشی غنی و جذابی داشته باشید تا به واسطه محتوای شما، دانش‌آموزان به سمت شما جذب شوند و محصولات یا خدمات شما را خریداری کنند. این جذابیت هم نسبت به کسب و کار و نوع خدمات شما متفاوت است.

در حوزه آموزش، به طور کلی شما باید دو نوع محتوای قوی و جذاب داشته باشید:

  1. تولید محتوا ویدیویی
  2. تولید محتوا متنی (جزوات)

۱- محتوا ویدیویی:

برای اینکه شما محتوای ویدیویی جذاب داشته باشید، در ابتدا باید ویدیو هایی رایگان به عنوان تیزر داشته باشید، قوی‌ترین محتوا های شما باید رایگان باشد تا دانش آموز به سمت شما و تدریس شما جذب شود. برای جذابیت بیشتر می‌توانید یک مبحث چالش برانگیز را که دانش آموزان در آن ضعف داشته باشند را با زبانی ساده و با بهرین روش قابل درک برای همه سطوح دانش آموزان، تولید کنید. به این صورت دانش آموزان به سمت ویدیوها و محتوا های شما جذب شده و برای خرید کلاس ها، آزمون‌ها و دوره‌های شما ترغیب می شوند.

۲- محتوا متنی یا نوشتاری (جزوات):

محتوای نوشتاری در جذب مخاطب اهمیت ویژه‌ای دارد، پس حتما باید به این بخش توجه زیادی داشت. در ادامه مثال قبل؛ معلمی که در پی جذب مخاطب و دانش آموزان است باید محتوا نوشتاری قوی داشته باشد، به گونه ای که دانش آموز با خواندن جزوه آن معلم جذب معلم شود و برای خرید  دیگر محصولات معلم ترغیب شود. پس برای جذب مخاطب و کسب درآمد حتما به محتوا نوشتاری توجه ویژه‌ای داشته باشید.

کارشناس تولید محتوا

حتی در کنار تولید محتوای ویدئویی و معرفی موثر آن، تولید محتوا متنی نیاز است.

چرا به تولید محتوا نیاز داریم؟

برای این که با مشتریان خود در ارتباط باشید، باید به آن‌ها محتوایی دهید که توسط آن بتوانند شما، خدمات و برندتان را بشناسند. بدون تولید محتوا این امر امکان‌پذیر نخواهد بود.

محتوا به شما کمک می‌کند مخاطب را به سمت خود جذب کنید تا مخاطبان درگیرتان شوند و لذت ببرند. همچنین می‌توانید بازدیدکنندگان جدیدی به کانال خود بیاورید و درنهایت، درآمدی برای خودتان داشته باشید.

تولید محتوا‌، عمل نهایی در بازاریابی است. در هنگام تولید محتوا، اطلاعات رایگان و مفیدی را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهید، می‌توانید مشتریان بالقوه را به سمت خود جذب کرده و مشتریان موجود را از طریق تعامل با کیفیت، حفظ کنید. البته باید توجه داشته باشید که هدف، تنها یک محتوا متنی مورد نظر نیست، بلکه انواع محتوا می‌تواند به شما در این حوزه کمک کند.

محتوا خود را کجا نشر دهیم؟

اگر تمام مراحل مربوط به تولید محتوا را به طور کامل انجام دادیم و محتوایی قوی و جذاب تهیه کردیم، حالا به این سؤال می‌رسیم که این محتوا را کجا منتشر کنیم؟

مهم ترین کاری که باید بعد از تولید محتوا انجام دهیم پاسخ به این سؤال است. اگر به این سؤال پاسخ درست دادیم و مناسب‌ترین مکان را برای انتشار محتوا خود انتخاب کردیم، زحماتی که کشیدیم نتیجه خواهند داد، در غیر این صورت نتیجه ای نخواهیم گرفت!

هر محتوا بسته به موضوع باید در جای مناسبی نشر پیدا کند تا مثمر ثمر باشد. به عنوان مثال اگر معلمی قصد انتشار محتوا آموزشی خود را دارد، نباید در سایتی خبری این محتوا را انتشار دهد. هدف نهایی این معلم از تولید محتوا‌، رشد سطح علمی دانش آموزان و کسب درآمد می باشد، پس اگر این محتوا در فضای آموزشی با مخاطب هدف دانش آموز منتشر شود، قطعا بازخورد بسیار بیشتر و بهتری نسبت به دیگر وب‌سایت ها خواهد داشت. یکی از این ‌وب‌سایت ها که بستر مورد نیاز را برای اساتید و معلمان فراهم کرده است تا این عزیزان فضایی برای کسب درآمد داشته باشند، وب‌سایت بین جو است.

فروش تولید محتوا

بین جو پلتفرمی آموزشی‌ است که مدارس، موسسات و اساتید کشور به دور از هرگونه دسته بندی محدود کننده، محلی برای ارائه محتوای خود و دانش خویش خواهند داشت. تا بتوانند از پیشرفته‌ترین روش‌های آموزشی برای هدایت کلان و صحیح آموزشی دانش‌آموزان در سراسر کشور استفاده نماید.

در وب‌سایت بین جو، استاد یا معلم می‌تواند صفحه شخصی با عنوان کانال داشته و در قالب این کانال فعالیت آموزشی خود را طی کند. در این کانال استاد یا معلم امکان کسب درآمد از طریق برگزاری و فروش کلاس‌های آنلاین، برگزاری و فروش آزمون‌های آنلاین و فروش دوره‌های درسی با تنوع و جذابیت بالا را خواهد داشت. در این مقاله تولید محتوا آفلاین را توضیح دادیم، در بخشی از این مقاله در رابطه با جذب مخاطب و مشتری با استفاده از تولید محتوا پرداختیم، حال می خواهیم این موضوع را در قالب سایت بین جو به عنوان یک مثال مطرح کنیم.

در سایت بین جو تولید محتوا آفلاین نقشی اساسی دارد. در واقع محتوا آفلاین رایگان ویترین کار شما بوده و شما باید با آن مخاطبان و دانش آموزان را جذب خود و کانالتان کنید. شما باید قوی‌ترین محتوا‌های خود را به صورت رایگان منتشر کنید تا دانش آموز با مشاهده این محتوا برای خرید کلاس‌ها، آزمون ها و دوره‌های شما ترغیب شود تا در نهایت هم سطح علمی دانش آموز ارتقاء پیدا کند و هم شما به عنوان استاد یا معلم مخاطبان مورد نظر را جذب کنید و در نتیجه به درآمد‌زایی برسید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های ذیل تماس بگیرید.

۰۲۱-۲۶۶۰۳۴۷۰

۰۲۱-۲۶۶۰۳۲۲۴

۰۲۱-۲۲۶۴۳۸۱۴

آدرس: خیابان شریعتی شمالی – خیابان دولت (کلاهدوز) – پلاک ۴۷۰ – واحد ۸

درآمد زایی از تولید محتوا

بانک محتوای بین جو در خدمت تمامی معلمین و کارشناسان تولید محتوا

پس برای رسیدن به نتیجه دلخواه خود، به امر تولید محتوا آفلاین، خصوصاً محتوا رایگان توجه بسیار ویژه ای داشته باشید.

اشکان ابوالحسنی، مدیریت واحد وبلاگ بین جو، کارشناس ارشد فوتونیک (گرایش مخابرات نوری) و دانشجوی دکتری در رشته مهندسی برق مخابرات - گرایش میدان و موج است. در پی علاقه ایشان به مباحث آموزشی، به تولید محتوا در حوزه فیزیک پیش از دانشگاه در وبلاگ بین جو نیز می‌پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *